AVVISO PUBBLICO PER L’ISTITUZIONE DI UNA SHORT LIST DI ESPERTI PER IL CONFERIMENTO DI INCARICO PER LA CERTIFICAZIONE DI PRIMO LIVELLO, RELATIVI AL PROGETTO “TOURISMED” FINANZIATO NELL’AMBITO DEL PROGRAMMA INTERREG-MED

Articolo 1

Oggetto dell’avviso

Premesso che, come disposto dall’art. 23 (4) del Reg. (EU) nr. 1299/2013, recante disposizioni specifiche per il sostegno del Fondo europeo di sviluppo regionale all'obiettivo di cooperazione territoriale europea, le Autorità di Gestione dei Programmi di Cooperazione Territoriale Europea si accertano che “lespese di ciascun beneficiario partecipante a un'operazione siano state verificate da un controllore designato”.

CALL EXTERNAL EXPERT

INVITATION TO TENDER

External expert for the design and development of the educational modules and e-learning materials within the project “Child protection and development: youth work experiences across the World”, co-funded by the Erasmus+ Programme, Key Action 2 - Capacity Building in the field of youth

CHILD RIGHTS PROGRAMMING & COMMUNITY DEVELOPMENT

Italy, Caltanissetta

20/12/2016 - 28/12/2016

The training course "Child Rights Programming & Community Development" was implemented in Caltanissetta, Italy from 20/10/2016 to 28/10/2016. The event was organized by Prism – Promozione Internazionale Siclia Mondo in the frame of the project “Child protection and development: youth work experiences across the world” funded with the support of the Erasmus+ programme - Key Action 2 Capacity building in the field of youth, involving youth workers from Senegal, Italy, India, Kenya, Greece, Perù and Spain.

MISSION RESPONSIBLE: THE 5 STAGES OF POLICY MAKING

Greece, Athens
10/11/2016 – 18/11/2016

The training course "C Mission Responsible – The 5 Stages of Policy Making" was implemented in Athens, Italy from 10/11/2016 to 18/11/2016. The event was organized by Inter Alia in the frame of the project “Mission Responsible” a 24 months (Mar 2016 – Feb 2018) Capacity Building project aiming at the establishment of quality standards for youth work through the exchange of experiences between 7 youth organizations from Greece, Italy, Senegal, Togo, India, Nepal and Vietnam.

A CHILD RIGHTS BASED APPROACH: TURNING PRINCIPLES INTO PROCTICE

Senegal, Ziguinchor

20/12/2016 - 28/12/2016

The training course "A child rights based approach: turning principles into proctice" was implemented in Ziguinchor, Senegal from 20/12/2016 to 28/12/2016. The event was organized by the hosting organization in Senegal "Federation Dimbaya Kagnalen" in the frame of the project “Child protection and development: youth work experiences across the world” funded with support of the Erasmus+ programme - Key Action 2 Capacity building in the field of youth, involving youth workers from Senegal, Italy, India, Kenya, Greece and Spain.

ASK THE LOCALS – DOCUMENTARY PRODUCTION: THE POOR COUSIN

Il documentario "The poor cousin" girato in sei diversi paesi Europei, (ed anche in Sicilia...) è finalmente pronto per essere proiettato in Italia!

Dopo la "première" organizzata in un cinema ad Atene e dopo le proiezioni appena avvenute nelle altre comunità locali (Serbia, Bulgaria, Macedonia, Grecia e Romania) è tempo di proiettare il documentario anche in Italia! Il documentario è stato prodotto nell’ambito del progetto Europeo "Ask the Locals", finanziato dal programma Europa per i Cittadini e ha raccolto le testimonianze di comuni cittadini da Grecia, Italia, Bulgaria, Romania, Serbia e Macedonia, sul tema della corruzione e dell'utilizzo dei fondi (Europei e non) nelle comunità locali partecipanti.

WOULD YOU LIKE TO PARTICIPATE TO A TRAINING COURSE ON “CHILD PROTECTION AND DEVELOPMENT” IN INDIA?

The training course "Child Poverty & Vulnerability" will be implemented in Vijayawada, India from 20/03/2017 to 28/03/2017. The event will be organized by the Indian organization "New Beginnings Charitable Trust” in cooperation with "Prism – Promozione Internazionale Siclia Mondo" in the frame of the project “Child protection and development: youth work experiences across the World” funded with the support of the Erasmus+ programme - Key Action 2 Capacity building in the field of youth, involving youth workers from Senegal, Italy, India, Kenya, Greece, Peru and Spain.

Follow us:

Direct contact